Amber goes down under

GOED NIEUWS

Hallo allemaal!

Dat is al weer even een tijdje geleden.. Morgen beginnen mijn laatste 4 weken bij de familie Hardman. Dus nog een klein maandje! Mijn laatste werkdag is op 6 mei. 7 mei begin ik met mijn reis. Ontzettend veel zin in! Maar de 4 weekjes die me nu nog te wachten staan, daar heb ik ook nog wel zin in.

Vakantie!

De kinderen hebben nu 2 weken vakantie. Gelukkig helpt de zus van Sue, Jude ons een beetje met de dagen verdelen. Dus alleen op woensdag en vrijdag de hele dag heb ik de kinderen. Voor de rest zijn het halve dagen maar ook veel dagen vrij! Dus dat is wel lekker. Niet dat ik nu nog heel veel moet doen in Sydney. Want ik denk dat ik écht bijna álles heb gezien, in Sydney en de omgeving. Maar er zijn vast nog wel verstopte plekjes of stranden waar ik nog echt heen moet! En ik heb hier nog genoeg vriendinnetjes rondlopen dus ik ga me zeker niet vervelen! Het is een gek idee dat ik hier nog maar 4 weken woon. Ik voel me helemaal thuis hier en ik ben echt ‘part of the family’ dus dat wordt straks nog wat met afscheid nemen… Want ik denk dat ik wel kan zeggen dat ze dat andersom ook zullen zeggen.

Bezoekje mama

Maar goed! Het afscheid duurt nog wel eventjes, gelukkig! Ik heb hééél veel gedaan in de tussentijd. Met als op nummer 1 natuurlijk dat mama langs is gekomen! Wat hebben wij het leuk gehad zeg.. Ze is verliefd geworden op Australië volgens mij (& niet alleen op het weer). Ik denk dat ik haar werkelijk waar álles heb laten zien. Je moet je voorstellen dat ze als een soort van hondje achter mij aanliep, en dat ik dan met een riempje een beetje aan zat te trekken van; ‘Kom op mama, door lopen. Veel te doen, weinig tijd’. Ik had haar al gewaarschuwd voordat ze hier kwam: 'Mama, geen tijd voor een jetlag. Die heb je maar als je weer in Lunteren zit'. En gelukkig! Geen jetlag at all!

Want weinig tijd hadden we. 10 dagen is mama er uiteindelijk geweest. Ik ga niet in detail vertellen wat we allemaal hebben gedaan, dat vraag je maar aan mama zelf als je haar een keer tegenkomt. Maar we hebben veel gedaan & het was super. Het is heel fijn om mijn moeder te laten zien waar ik leef, hoe de kinderen zijn, hoe Sue is, hoe Sydney is, etc. Langer dan 4 maanden heb ik het natuurlijk alleen maar kunnen vertellen via de telefoon/Facetime. En nu heeft ze het gewoon gezien!!! Heel happy ben ik daarmee.

Maar, hoe hard het ook klinkt, het was goed toen mama weer naar Nederland ging. 10 dagen waren veel te kort natuurlijk en ik had haar nog veel liever langer hier gehouden. Maar life goes on. En mijne ook. De volgende dag zat ik er alweer meteen helemaal in (ik had alle 10 dagen vrij gekregen van Sue zodat ik met mijn moeder alles kon doen wat ik wilde). Na 10 dagen vrij te zijn geweest denk je dat je weer even moet wennen. Nou dat was het dus niet. Het was net alsof mijn moeder er nooit was geweest haha. Weer uniformen strijken, naar school lopen, met de bus naar voetbal, naar het zwembad, lunches maken, koken, etc. Maar nogmaals, het is goed.

Het was een onvergetelijke ervaring dat mijn moeder hier was. Helemaal aan de andere kant van de wereld samen, it is kind of special. Ik was toevallig gister op Manly Beach en als je dan langs een caféetje loopt waar mama en ik wat hebben gedronken op een van haar eerste dagen. En als ik dan bedenkt dat mama zei ‘Wow, het is hier echt gaaf’. Het is een gek idee. Dat ik 3 weken geleden daar met mijn moeder koffie zat te drinken. Écht bizar, maar zó ontzettend gaaf. En dat heb ik met meer plekken, dat ik denk: daar zaten mama en ik!!

Oké genoeg sentimenteel gedoe over mijn mama <3 (nu ik het zó typ herleef ik het weer een beetje ofzo. Het was zo fijn dat ze er was).

AMSTERDAM

Nu het nieuws waar ik eigenlijk het liefste mee wilde beginnen!!!!!!! IK BEN AANGENOMEN OP DE HOTELSCHOOL VAN AMSTERDAM. Ja, dat mag in hoofdletters. En dit is een typisch geval van: de aanhouder wint. Ik ben er sinds dat ik ben aangenomen huidig van overtuigd dat dit spreekwoord klopt.

Zoals veel van jullie denk ik wel weten zat ik best wel te struggelen met wat ik nou wilde gaan studeren. Eigenlijk wist ik het heel goed: ik wil naar de hotelschool. Alleen waar? In eerste instantie had ik mijn pijlen gericht op Breda (dit komt omdat ik vorig jaar was afgewezen voor de hotelschool in Amsterdam en omdat er geen selectiedagen in Australia zijn voor Amsterdam). Voor Breda kon ik ‘online’ aan de selectie procedure mee doen. Dus ik had mijn motivatiebrief en cv opgestuurd alleen het duurde ontzettend lang voordat ik daar bericht op had gekregen. Dus toen kreeg ik het benauwd: ‘wat als ze niet reageren, of erger nog, wat als ze me niet aannemen?’.

Toen besloot ik om te googleen naar de hotelschool in Amsterdam. Als er geen selectie dag in Australië is, waar dan wel? En dat bleek in Singapore te zijn! 8 uur vliegen van Australië.

Breda duurde maar en duurde maar. Nog steeds geen reactie. Dus toen dacht ik, weet je wat: fuck it. Ik doe het gewoon. Ik ga naar Singapore. ‘Niet geschoten, is altijd mis’ (om even lekker in de spreekwoorden te blijven). Dus dat deed ik.

SINGAPORE?!

Goede vrijdag vloog ik naar Singapore. Die zaterdag had ik de hele dag mijn selectie dag. Die zondag ben ik de hele dag Singapore ingegaan, heb ik de hele stad gezien. En zondag avond om 12 uur ’s avonds vloog ik terug naar Sydney. Maandag tweede paasdag was ik weer ‘thuis’.

Het was (nadat ik de selectie dag had gehad) een super leuk weekend! Singapore is echt een hele gave stad. Modern, maar de wijkjes er omheen vond ik het leukst vooral Little India en Chinatown. Het is daar net alsof je terug de tijd in gaat ofzo. En hééérlijk eten natuurlijk!

De selectie dag zelf was ook best leuk! Maar het was gewoon super spannend. Er waren denk ik 20 mensen die selectie deden. En letterlijk, from all over the world. Thaise, Indonesische mensen, Chinezen, Singaporezen en nog 2 andere Nederlanders. Mijn selectie dag ging over het algemeen goed.

Maar ik had never never never nooit verwacht dat ik anderhalve week later (ik weet dat ik ben aangenomen sinds afgelopen woensdag) een berichtje zou krijgen dat ik ben aangenomen! Ik ben er écht super blij mee. Volgend jaar ga ik dus in Amsterdam wonen! Woehoeee!

Zo zie je maar, dreams dó come true.

Tussentijd

Maar goed, wat heb ik in de tussentijd allemaal gedaan? Nou mama is natuurlijk langsgekomen. Weekendje Singapore. Ik ben denk ik vooral veel bezig geweest met het voorbereiden van mijn selectie dag. Voor de rest ben ik veel dagen naar het strand geweest, ook veel stranden waar ik nog niet ben geweest. Jammer genoeg heb ik ook afscheid genomen van 2 Duitse meisjes (Terri & Ameli) waar ik veel mee omging. Dat was wel jammer, maar hopelijk zie ik ze met reizen nog.

Wat erg gaaf was, was de Gay Parade alleen dan in Sydney. Ze noemen het hier: Mardi Gras. Een hele lange straat ‘Oxford street’ die dwars door Sydney loopt was helemaal afgezet en er waren duizenden mensen. Het was heel gaaf om me te maken. Ik ben zelf nog nooit naar de Gay Parade in Nederland geweest dus misschien was het daarom wel extra gaaf. Veren, glitters, grappige pakken, grappige kleding, geen kleding, het was een groot gekkenhuis! En een hele gezellige sfeer!

Gister heb ik de Spit to Manly walk gedaan (echt een aanrader!!). Dat is een 12 KM lange wandeling, langs de kust. Het was heel gaaf. Dat stond echt nog op mijn ‘to do list’. Dus die kan ik ook weer afvinken! Normaal gesproken ga ik altijd met de ferry naar Manly Beach, dus het was heel leuk om daar nu te lopen ipv dat je het ziet als je er met de ferry langs komt. Dit deed ik met Jolien. Daarna nog even een ijsje gegeten & gechilld in het park.

Vandaag ben ik naar een ander strand gegaan, Cronulla Beach. Het ligt ten Zuiden van Sydney. Het is ongeveer een uurtje reizen, dus prima te doen. Het was een hele mooie dag (ondanks dat het hier alweer herfst is) dus ik heb een heerlijk dagje strand gehad. Heel relaxt is het daar. En dat is ook waarom ik zo van Sydney hou: je reist even een uurtje naar het noorden of naar het zuiden of naar waar dan ook en het is net alsof je op vakantie bent. Je bent nog steeds in Sydney, maar het is overal zó totaal anders! Ik woon natuurlijk écht in de stad. Dus het is altijd druk hier en ik woon niet aan het strand. En als ik dan daar een dagje ben, dan voelt gewoon alsof je een weekendje weg bent geweest, terwijl het eigenlijk maar gewoon een dagje is! Je kan daar zo van opladen

Smile

Ondanks dat ik toch best veel vrij heb deze week, staat er nog niet echt iets op de planning! Ik ga in ieder geval wel met de kinderen leuke dingen doen. Tripje naar het strand of naar de bioscoop, of picknicken ofzo! Daar heb ik zin. Even een leuke vakantie voor ze maken. En natuurlijk mijn laatste 4 weken leuk invullen.

Dikke kus knuffel liefs van mij xxxxxxxxxx

De quote van verslag nummer 9 heeft natuurlijk te maken met het feit dat ik ben aangenomen op de hotelschool. Na het lezen van deze quote & na de peptalk van Sue dat ik gewoon naar Singapore moest gaan, besloot ik om het gewoon te doen:

'It is okay if you try and fail, but it is not okay if you fail to try'

Reacties

Reacties

Wilma en Lex

Wat was je moeder enthousiast toen ze van jou terug kwam en nog steeds vertelt ze erover! ????
Ook ontzettend gaaf dat Amsterdam gelukt is ????????.
Nog heel veel plezier deze laatste "werkweken" en daarna heel veel plezier met reizen, ????????????

Frits

Gaaf Amber. Een mooi verhaal met als hoogtepunt Amsterdam.
Van harte gefeliciteerd!!!!!

Saskia en Wiljo

Wat een geweldig bericht Amber! Het kon ook bijna niet anders. Vorig jaar afgewezen op je engels; dan moest het nu goed gaan! Waar zo'n jaartje dus al niet goed voor is. You go girl....

Maria

Wat ontzettend gaaf Amber,dat je bent aangenomen in Amsterdam!!!!! En dan de selectie ,die je bent door gekomen!Super!!!!Ben trots op je.Nog 4 weken en dan nog reizen,nog een goede tijd in Austria, veel groeten Jan en Maria.

Maud

Jeetje wat gaat de tijd dan snel zeg... Nog maar 4 weekjes. Wat top dat je bent aangenomen! En dan ook nog een extra reisje erbij gedaan naar Singapore! Ik krijg als ik dit zo allemaal lees, helemaal zin om zelf ook te gaan! Geniet nog van je laatste weken en daarna van je reis! Xx

Mama

Lieve Amber, het waren inderdaad fantastische dagen bij jou in Sydney! Het is zo bijzonder te zien hoe jij je daar door die grote stad beweegt of je er al 10 jaar woont! Tja vroeger liep je achter mij aan en nu was het anders om!!

Wilma Bakker

Hey Am wat leuk weer een bericht van je te horen en wat voor. "Even" vliegen naar Singapore selectiedag voor de hotelschool. Super gefeliciteerd dat je bent aangenomen. T is exact hetzelfde verhaal als de dochter van mijn vriendin. Zij was ook naar Australie

Wilma Bakker

Vervolg:geweest, daarna aangenomen hotelschool. Nu studeert ze half juni af. Maar wat gaat het snel Am. Nog maar 4 weekjes. Dan ga je nog lekker reizen. Goh wat heb jij veel gezien. Een geweldige ervaring die niemand je af kan pakken. Nog maar even genieten de laatste weekjes. En veel plezier met reizen. Liefs en dikke knuffels Wilma en Nadia xxx

Tineke

Leuk verhaal am....en Amsterdam helemaal geweldig en helemaal zelf gedaan!! Ja je moeder kan over niks anders praten! Nog fijne weken bij je familie daar....en dan nog een geweldige tijd daarna met een vakantie er achteraan met je pa ma en Maartje!! Lieve am we missen je ....liefs van de baas van nerderland san lau en tineke!

Aleida Slijkhuis

Hoi Amber,.
Wat geweldig leuk je verhalen.
En inderdaad heel bijzonder om samen met je moeder daarvan te genieten!
Gefeliciteerd dat je aangenomen bent in Amsterdam.
Super....geeft vast weer extra zin om naar Nederland te komen.
Nog fijne weken en alvast sterkte bij het afscheid nemen...Groetjes van ons allemaal

Aleida

Hallo Amber,
Ik wil je even sterkte wensen voor je laatste daagjes Australie...wat is het snel gegaan!
Een hele goede reis alvast toegewenst.
Welkom weer aan de Klomperweg!
Groetjes, Aleida Slijkhuis

Amber

Hoi Aleida,

Dankjewel! Het is inderdaad ontzettend snel gegaan. Zaterdag vertrek ik. En donderdag hebben ze een afscheids barbeque georganiseerd voor mij en dan komt de hele familie langs. Super leuk.

Ik vind het super leuk dat je ook mijn blogs leest :) dankjewel voor je leuke reacties.

Tot over een tijdje op de klomperweg.

Liefs, amber

kees

Hoezo komt de hele familie langs ?!?!?!?!?


Ik heb geen uitnodiging en tickets ontvangen.



HAHAHA Geniet er nog ff van.

de BAAS van Nederland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active