Amber goes down under

Another week in paradise

Hoi allemaal,

De zomervakantie is hier officieel begonnen! Zo gek, die kinderen hebben tijdens kerst en oud en nieuw zomervakantie. De huizen zijn hier zo ´Australisch´ versierd haha. Overal opgeblazen kerstmannen en héél veel lichtjes.

Met mij gaat het goed. Toch merk ik wel dat het best wel pittig is, doordeweeks elke dag om 7.30 uur beneden staan, leuke dingen doen doordeweeks als de kinderen naar school zijn, de kindjes ophalen om 15.10 van school & dan vaak de weekenden ook helemaal volgepland. Dus ik heb het deze week over het algemeen rustig aan gedaan, maar als ik nu mijn verhaal even overlees, is het toch wel weer veel haha.

Vorige week dinsdag heb ik kerst cadeautjes gekocht voor de familie, gewoon kleinigheidjes. Ik ben nog niet helemaal geslaagd, dus ik moet dat volgende week even afmaken. Eegje, Jolien en ik hadden afgesproken midden in de stad, bij Town Hall. Maar het is best wel lastig om daar te slagen want er zijn zo ontzettend veel winkels en het is zo groot. We zijn er dus wel achter gekomen dat we beter naar een suburb iets buiten te stad kunnen gaan als je wilt winkelen of iets specifieks nodig hebt. Het is gewoon zo groot en onoverzichtelijk haha.

Die woensdag ben ik met Amelie & Terri wezen lunchen in Burwood Park. Super gezellig, dat zijn dus die Duitse meisjes waar ik goed mee kan opschieten. Ook was Jack die dag jarig. Ik had ook een cadeautje voor hem gekocht. S ’avonds gingen we eten bij een pizzaria bij ons in de wijk, het was heel gezellig. Als toetje en als zijn verjaardagstaart een pizza met (héééél véél) Nutella & aardbeien. In Nederland zou ik dat nooit eten maar ik moest het wel eten natuurlijk nu, dus ik at een klein stukje, en het was suuuuuuuuper lekker haha.

Donderdag ben ik een dagje thuis gebleven. Ik heb de was gedaan & beetje uitgerust. Ik hoefde de kindjes niet naar school te brengen want het ‘regende’, dat wil zeggen: het miezerde een beetje, maar dan kunnen ze niet lopen hoor, dan moeten ze met de auto. Haha. Ze zijn echt niks gewend hier ;)

Vrijdag heb ik de kindjes naar school gebracht & heb ik in mijn eigen ‘stadje’ verder ‘gekersthopt’. Rond 17.00 uur ben ik naar de stad gegaan want ik ging met Eegje & Jolien naar een open air cinema @ Darling harbour. We hadden wat eten gehaald & een flesje wijn. De film viel een beetje tegen, maar het was wel super gezellig. En super gaaf om het een keer mee te hebben gemaakt. Deze was gratis, dus daarom viel het misschien een beetje tegen. Maar er zijn ook open air cinema’s @ Bondi Beach, en die schijnen heel gaaf te zijn. Dus daar moet ik maar een keer een kaartje voor gaan kopen! Film kijken op het strand, super gaaf!

Maar goed, na de film hebben we ‘een paar’ wijntjes gedronken & nog even een paar verschillende kroegjes in geweest. Echt een super gezellige sfeer daar bij die haven s ’avonds. Super leuke avond/nacht gehad & dat was zaterdag ochtend wel te merken, haha.

Die zaterdag ben ik met Eegje naar de dierentuin geweest, The Taronga Zoo. We moesten met de ferry naar de dierentuin. Zo grappig. Dit was ook meteen mijn eerste keer met de Ferry. Super leuk om de stad van een afstandje te zien. Het was een hele leuke dag.

Dierentuinen hier zijn zo anders dan in Nederland. Alles is natuurlijk buiten & het is echt een soort park. We hebben een zeehonden show bijgewoond, en dat is wel een beetje te vergelijken met hoe het in Nederland gaat, maar het is natuurlijk wel buiten. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven daar kangoeroes & koala’s gezien. Ja, het was in de dierentuin, maar toch. Ik ga ze vast nog wel een keertje in het wild zien!

Wat het gave was aan deze dierentuin is dat je uitzicht had op de stad. Dus terwijl je naar de giraffen zat te kijken had je het Opera House & de Harbour Bridge als achtergrond. Echt super gaaf.

Rond 17.00 uur zijn we terug gegaan naar de stad. We hebben gegeten in the Rocks. Dat is een gezellige wijk bij de brug, beetje luxe buurt wel maar super gezellig. Met allemaal live muziek overal & leuke kroegjes en restaurants. Misschien een beetje ‘hypocriet’ na een dagje dierentuin, maar we hebben een kangoeroe hamburger gegeten daar haha. Ze verkopen dat hier ook gewoon in de supermarkt, dus het is hier niks geks. Maar voor ons natuurlijk wel een beetje. Je kon ook een broodje krokodil eten in dat restaurant, maar dat hebben we maar even overgeslagen. Het smaakt gewoon naar gehakt eigenlijk en best lekker haha. Maar dat was de eerste en de laatste keer voor mij.

Ook dat kan ik weer afstrepen van mijn lijstje: kangoeroe eten, check!!!!!!!!!!!

We hadden eigenlijk afgesproken met een Duits & een Deens meisje om daarna wat drankjes te gaan doen en we zouden daarna de stad in gaan. Maar we waren allebei zo moe, nog van de avond ervoor & van de hele dag lopen in de dierentuin natuurlijk. Daarom besloten we beide om lekker naar huis te gaan.

Die dag daarna (zondag) heb ik niks gedaan, best wel jammer eigenlijk. Een Nederlands meisje had mijn ge contact, omdat ik met haar in een grote groepswhatsapp zit met allemaal Nederlandse meisjes. Ze ging dit weekend met 3 andere meisjes naar het Royal National Park, dat is 2 uur rijden in het zuiden van Sydney. En ze had mij mee gevraagd.

Zo leuk dat dat hier kan, iemand die je niet kent gewoon meevragen. Echt super aardig van haar. Maar ik had afgezegd, heel jammer. Maar ik was zo moe van alles haha. Dus heb een ‘pyjama dagje’ gehouden thuis. Het was ook niet zo heel lekker weer dus dat scheelt. Maar ga binnenkort zeker wat met haar afspreken, vond het zo leuk dat ze me mee vroeg.

Maandag was mijn mama jarig!! Maar ik lag lekker de hele dag op het strand haha J Volgend jaar ben ik er weer bij mamsie!

S ‘avonds heb ik voor het eerst gereden hier haha. Aan de linkerkant, met het stuur aan de rechterkant & in een hele grote auto haha. Ik vind mezelf geen ster in rijden in Nederland, dus dat was ik hier ook zeker niet haha. We moesten even wat kerstcadeautjes afleveren bij Sue haar zus & Sue haar vader. Over het algemeen ging het best prima… Al moet ik nog wel een paar keer oefenen voordat ik met die kindjes in de auto ga rijden haha. Het voelde echt een beetje als een eerste rijles ofzo.

Sue haar vader zei meteen: ‘Je komt toch wel hè, met kerst? We maken altijd heel veel eten klaar, dus er is meer dan genoeg!!’. En natuurlijk kom ik haha. Zo lief van hem. Ik heb sommige au pairs gesproken en die worden gewoon soort van ‘het huis uitgezet’ met kerst. Omdat die gezinnen graag met elkaar willen zijn, zonder ‘buitenstaanders’. Ik ben blij & dankbaar dat ik in een gezin terecht ben gekomen die mij in de familie opneemt, dat scheelt zo veel.

Dinsdag moest ik even een dagje thuis blijven want Alice, Oliver & Jack moesten s ’middags naar de tandarts, en daarom moest ik Oliver & Alice eerder van school halen. Heel gedoe haha, je moet dat hier echt van te voren aangeven. Alle hekken rondom school zitten op slot & ik moet aanbellen bij een apart punt, dan kan ik doorlopen naar ‘de office’ en daar bellen ze naar de klas om de kinderen te halen (best Amerikaans, vind ik…. Zo streng voor een bassischool, maar goed wel veilig in ieder geval!).

Jack was met me mee gegaan en toen zijn we met z’n 4e met de bus naar de tandarts gegaan. Ik was er al eerder geweest dus ik wist hoe het ging. En nogmaals, iedereen is zo aardig. Iedereen is geïnteresseerd en de tandarts had zelfs de organisatie ‘smart au-pairs’ opgeschreven omdat hij ook wel geïnteresseerd was haha.

Sue kwam die avond thuis en ze had een andere auto gekocht (dus kan ik straks weer opnieuw wennen aan een andere auto haha), eentje waar we met z’n 7en in kunnen (omdat John dus waarschijnlijk weer weggaat). Dus na het eten moest die natuurlijk even uitgetest worden, en dat betekende een rondje door de wijk & een ijsje bij de Macdonalds.

Woensdag, dit was de laatste dag op school. Voor de kinderen natuurlijk een super leuke dag.

Die ochtend, nadat ik de kinderen naar school had gebracht, ben ik met Jack naar de film gegaan. Hij wilde al heel lang The Hungergames zien en ik vorige week voorgesteld om samen te gaan. Ik had die film natuurlijk al gezien, maar het is wel leuk en goed denk ik om dingen alleen te doen met die kinderen. Goed voor de ‘banding’, en ik merk het nu echt al. Sinds we dat hebben gedaan staat hij sneller op vanachter zijn computer als ik vraag of hij iets voor mij wilt doen. En ook vind ik hem iets ‘aardiger’ sinds we dat hebben gedaan. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Zij moeten natuurlijk aan mij wennen, maar ik ook aan hen.

Ik ben die dag iets eerder naar school gegaan omdat ik uitnodigingen voor Oliver z’n verjaardag moest uitdelen aan de kinderen in zijn klas. Grappig om te zien hoe al die kinderen zijn op hun laatste schooldag. Allemaal rondrennen en druk. En toen de bel ging riepen al die kindjes: HOLIDAY!!! Zo schattig.

Toen we thuis kwamen heb ik pannenkoeken voor ze gebakken om het te vieren. En rond half 5 zijn we naar de kerk gegaan in ons wijkje want de kinderen moesten oefenen voor hun kerst optreden die plaats gaat vinden op kerstavond. Alice zit in een koor (ze kan best goed zingen) & Oliver speelt een soldaat (natuurlijk). Dit duurde ongeveer een uurtje en ik was gebleven om te kijken.

Donderdag/gister was mijn (eerste) echte volle dag met de kinderen. En eerlijk, ik was kápot gister avond haha. Uitslapen deden ze niet, dus ook mijn dag begon om 8 uur. Toen hebben we het gewoon rustig aangedaan & een beetje buiten gespeeld. In de middag gingen we picknicken in het park. Ik had broodjes, fruit, rijst wafels en koekjes klaargemaakt & toen hebben we ongeveer 3 uurtjes in het park gezeten en gespeeld. Finnan was die dag bij een vriendje spelen dus ik was met Oliver, Alice & Jack. Daarna zijn we langs de supermarkt gelopen en hebben we een ijsje gegeten. Het was een lovely day!

Die avond heb ik weer heerlijke lasagne gemaakt voor iedereen ;) & daarna ben ik toch nog even naar het stadje gegaan. Ik was erg moe, maar het is toch fijn om heel even het huis uit te gaan en even je eigen ding te doen. Dus ben ik even met de bus op en neer naar het stadje gegaan, ik had nog wat dingetjes nodig.

En dan zijn we alweer aangekomen bij vandaag, vrijdag 18 december (18 december alweer!! Bijna kerst!). Ik ben net met de 3 jongsten naar de film gegaan, een of andere tekenfilm. Eigenlijk heb ik echt een hekel aan tekenfilms en al die schreeuwende poppetjes, maar deze was op zich best te doen haha. Het is sowieso echt als super leuk om al die kleine kindjes te zien lachen tijden zo’n film. Zo schattig. Het was erg gezellig. Allemaal een doos popcorn op schoot & ik wist niet dat ze 1,5 uur stil konden zijn, haha.

Alice & Oliver zijn nu aan het spelen in het zwembad, want het is weer erg warm vandaag. Jack zit achter de computer (surprise!) & Finnan zit op zijn kamer.

Vanavond hebben we weer pizza night. En ik blijf vandaag voor de rest even thuis. Morgen ga ik vroeg opstaan want dan ga ik even een paar uurtjes naar het strand. & dan natuurlijk morgen avond dat optreden in het Opera House, waar ik zoveel zin in heb! & dan daarna wat drinken met wat Nederlandse mensen.

Zondag viert Terri (Duits meisje uit mijn wijk) haar verjaardag. Zij was ook 14 december jarig, maar ze vond het leuk om haar verjaardag op het strand te vieren dus daar ga ik heen. Het strand is 1,5 uur van Sydney vandaan & we gaan daar lekker hele dag zitten met hapjes & natuurlijk drankjessssssss. Kortom, er staat weer een leuk weekendje voor de deur! En ik moet zeggen, dit is de eerste keer dat ik écht blij ben dat het weekend is, en dat ik er echt naar uit kijk haha.

Morgen zit ik hier alweer 7 weken! Het gaat zo snel!!! & volgende week is het alweer kerst. En ik dan ben er alweer niet….. Vorig jaar Curaçao met Laura & nu Australië. En volgend jaar? Definitely Lunteren

Wink

Lots of love,

Amber

'When your dreams don't scare you, they aren't big enough'

Reacties

Reacties

Maudjeee

Onwijs leuk Amber! Ben echt jaloers op je! Ben heel erg benieuwd naar de foto's als je weer terug bent! Heel veel plezier daar nog xxx

Wilma Bakker

Het Am wat is het toch heerlijk om steeds jouw verhalen te lezen en zo jou een beetje te volgen wat jij zoal dagelijks en in het weekend doet. Je hebt het zeker met dit gezin getroffen. Je wordt overal bij betrokken. En leuk om zoveel verschillende (internationale) vrienden en vriendinnen te ontmoeten en mee af te spreken. Heel leuk en een super ervaring Am die ze jou nooit meer afpakken. Geweldig! Genieten maar tot gauw weer! liefs en dikke knuffels Wilma & Nadia xxx

Gerda

Hallo Amber
Bij ons is ook de kerst vakantie begonnen
Zelf nog een paar daagjes werken en dan ook vakantie
Ik denk dat jij met de fam in Australië een fijne kerst viert met elkaar
Ben vrijdag met je vader naar Karin bloemen geweest bij ons in Sneek
Was super!!
De dagen voor jou gaan ook snel als ik jou mooie reis verslag lees fijn voor je

Hier is het nog steeds geen winter
Het voelt wel voorjaar
Fijne week en genieten in het opera house
Liefs

Maria,

Lieve Amber namens ons allemaal een hele fijne kerst,samen met veel lieve mensen om je heen!!
Kus Maria

Laura Hol

Wat leuk om je blogs te lezen zeg!
En wat hadden wij het vorig jaar leuk met de kerst en oud en nieuw. Dit jaar ga jij het minstens zo leuk hebben!
Have fun!
Xxxxx Laura

Aleida Slijkhuis

Ha Amber,
Wat schrijf je geweldig leuk!...Ik zie het zo voor me.Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar.
Alvast een fijne jaarwisseling he?
Groetjes, Aleida

Maria

Lieve Amber ,een heel gelukkig Nieuw jaar.Dat 2016 een mooi jaar wordt voor je!!! Veel liefs en een dikke kus. Jan en Maria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active