Amber goes down under

Surfers Paradise, here I come!

Hello everyone!

Daar ben ik weer! Tijdje niks van me laten horen, maar dat komt omdat ik toch eigenlijk best wel druk ben geweest de afgelopen weken.De kids hebben nog steeds zomervakantie, dus dat betekent nog steeds; veel hele dag oppassen. Maar dat betekent natuurlijk niet dat ik besides that, niks leuks doe!

Ik heb veel gedaan. Onder andere natuurlijk naar een optreden geweest in het Opera house. Daarnaast heb ik kennis gemaakt met het ‘hostel leventje’, ben ik een weekendje in het plaatsje Newcastle geweest, is Oliver 7 geworden en hadden we 15 kinderen over de vloer & heb ik afgelopen weekendje een té gek avondje/nachtje uit gehad met Jolien.

& natuurlijk niet te vergeten, heb ik kerst & oud en nieuw hier gevierd. En na al deze leuke weken, komen er nog meer leuke dingen aan. Want morgen om 5.30 AM staat er een maxi taxi klaar voor ons 6e & gaan we naar het vliegveld, om een weekje naar Surfers Paradise te gaan met z’n allen. En daar heb ik super veel zin in.

Omdat ik heel veel dingen te vertellen heb, ga ik dit keer alleen voor de highlights:

- Night out in het Opera House: dit was echt een van de tofste avonden ever. Beetje cliché misschien, het opera house. Maar toch, hoe vet als je er een xtje in bent geweest & een optreden heb meegemaakt. Het was een hele gave show. 7 illusionisten die allemaal gave dingen deden. Vogels, mensen door 2en hakken, mensen die zweven, noem het maar op. Hans klok was er niks bij in ieder geval! Ik ging dus met mijn Nederlandse vriendinnetje, Jolien. Daarvoor hebben we een pizzaatje gegeten bij een pizzeria in the Rocks. Dat is een wijkje bij het opera house. Heel gezellig. Na het optreden hebben we nog een drankje gedaan bij de Opera bar. En als (letterlijk) klap op de vuurpijl, staken ze allemaal vuurwerk af.

- Merry Aussie Christmas: anders dan in Nederland hebben ze hier in Australië eigenlijk maar 1 kerstdag. En dat is voor ons 1e kerstdag. Omdat John (de vader van de kinderen) uit Ierland komt, vieren ze hier in dit gezin ook kerstavond. Op kerstavond hadden we ’s avonds een optreden van Oliver & Alice in de kerk, een Christmas Mass. Was leuk om dat een keertje mee te hebben gemaakt, kerstavond in de kerk. Daarna zijn we met z’n 7e uiteten gegaan. Toen we thuis kwamen mochten we allemaal 1 cadeautje uitpakken. Ik had een thee doos met allemaal verschillende theesoorten van Sue gekregen (wat kent ze me toch goed). Omdat de twee jongsten nog ‘geloven’ in de kerstman, moesten we wortels, gras & een glas melk op de veranda zetten voor de kerstman & zijn rendieren (hebben ze vast gestolen van onze Sinterklaas…)

Op 1e kerstdag hebben we met 1/3 van Sue haar familie geluncht bij haar vader. Omdat ze natuurlijk 9 broers en zussen heeft, was 1/3 al veel haha. Het was erg gezellig. Sue en ik hadden een grote fruit salade en een taart klaargemaakt als dessert. Ik heb weer wat nieuwe mensen leren kennen uit haar familie, en het was hartstikke gezellig! Heb het al zó vaak gezegd, maar ik waardeer het zo dat ook haar familieleden mij zo in de familie opnemen. We hebben héél veel gegeten & het was allemaal heerlijk. Ook haar broer Paul, waar ik toen een weekendje ben geweest was er, dus dat was erg gezellig. Die avond hebben we niet zoveel meer gedaan (& we hebben ook niks meer gegeten haha, we zaten zo vol). Ik ben die avond vroeg naar bed gegaan want die dag erop zou ik een weekendje naar de Blue Mountains gaan met Eegje & Jolien.

- My first hostel experience: op 2e kerstdag zijn we al vroeg naar de blue mountains gegaan. Toen we aankwamen hebben we onze spullen gedumpt bij het hostel & zijn we de bergen in gegaan. We kozen voor een zware route, maar het was zo gaaf! We hebben er denk ik 4/5 uur over gedaan. Maar we zijn helemaal naar de bodem gelopen, dus het was eerder klimmen dan wandelen haha. Maar zo gaaf, het was net een regenwoud. Het was gelukkig niet zo heel warm dit weekend dus helemaal perfect!

Die avond hebben we gegeten bij het schattigste Thaise restaurant ever. Het was heerlijk, een heel bord vol & zo goedkoop. Super aardige mensen, het was een familie bedrijf. Dus vader stond in de keuken, moeder als gastvrouw & 2 zoons in de bediening. Daarna hebben we eerst een paar drankjes gedaan in een ‘beer garden’, we hadden een Duitse jongen uit het hostel gevraagd of hij met ons wilde eten. Hij sliep ook op onze kamer en hij had nog geen plannen. Maar die is na 1 drankje weer weggegaan, en dat vonden we eigenlijk niet zo erg haha. Girls time! Na de beer garden zijn we naar een Irisch Pub gegaan. Zo leuk want daar waren alleen maar locals. Omdat het net na kerst was, en nog voor oud en nieuw kwamen alle jongeren dat weekend thuis bij hun ouders. En daarom waren ze allemaal in de pub. Iedereen kenden elkaar daar & we werden er helemaal in betrokken, top nachtje gehad!

Die dag erna hebben we ook weer een wandeling gemaakt. Dit keer ‘iets’ minder zwaar dan de dag ervoor. Deze duurde denk ik 3 uurtjes. Weer een super mooie route, dit keer met allemaal watervallen. Echt super gaaf om dat zo te zien. We hadden broodjes meegenomen als lunch, dus die hebben we daar naast een waterval opgegeten. Aaaamaazing. Rond 4 uur zijn we weer met de trein naar Sydney gegaan. Allemaal doodop natuurlijk.

- NYE: Sue en de kinderen die vierden nieuwjaarsavond in Newcastle bij vrienden. Ik ben rond de middag naar Eegje haar ‘huis’ gegaan. Jolien & ik mochten daar slapen van haar hostmum. Super relaxt, want op 1 januari zouden we een nieuwjaar duik hebben op Bondi. En zij woont daar heel dichtbij. En natuurlijk ook super gezellig. Rond 16 uur hebben haar hostparents ons afgezet bij een park waar we een kaartje voor hadden gekocht. Uitzicht op het Opera house en de Harbour Bridge. Het park ging om 6 uur ’s avonds open, maar om 4 uur stond er al best een rij. Gelukkig hadden we een top plek, helemaal vooraan. Er waren ook een paar andere Nederlandse au pairs, en we hadden allemaal wat eten meegenomen. Dus weer: super gezellig! Om 12 uur het vuurwerk. Ze zeggen dat Sydney de nummer 1 plek is in de wereld om oud en nieuw te vieren…… EN DAT IS ABSOLUUT WAAR. Té gaaf gewoon. Rond 1 uur zijn we naar het strand gegaan, en daar nog even wat gefeest.

1 januari 2016. Je bent in een warm land op 1 januari, en dat betekent natuurlijk: nieuwjaar duik!!! Het was een gezellige dag. Om 15 uur renden we met 400 Nederlanders de bondi beach zee in, en natuurlijk, met Unox mutsen en al! Daarna hebben we wat gechild op het strand met wat andere Nederlandse mensen & ’s avonds hebben we fish & chips aan het strand gegeten. Ik ben het jaar in ieder geval goed & relaxt begonnen J

- Weekendje Newcastle, 2 januari ’16, stond ik alweer vroeg op, om naar Newcastle te gaan. Sue en de kinderen waren daar al sinds oudejaarsdag, maar de mensen waar ze bij verbleven hadden mij ook meegevraagd, en ik mocht later komen! Het was ongeveer 3 uurtjes met de trein. De mensen waarbij ik sliep hadden 2 kinderen, en dan was er nog een ander gezin met ook 2 kinderen. Maar die kende ik al. Het zijn allebei vriendinnen van Sue. Het was een gezellig weekendje. Wel beetje chaos met 8 kinderen, maar goed. Die zaterdag zijn we naar een zeil wedstrijd gegaan, hebben we in een parkje (weer) fish & chips gegeten en heb ik cricket leren spelen haha. Die dag erop hebben we in de morgen een leuke wandeling gemaakt en kwamen we langs een soort klein dierentuintje met allemaal Australische dieren. Toen we thuis kwamen hebben we ons klaargemaakt voor een voetbalwedstrijd. Mijn eerste voetwedstrijd haha. Melbourne tegen Newcastle, en natuurlijk waren wij voor Newcastle. Jammer genoeg won Melbourne. ’s Avonds werden er 13 pizza’s gehaald & heb ik gezellig geklets met de ‘volwassene’ buiten op de veranda. Die dag erna zijn we vroeg vertrokken naar Sydney.

-Oliver his birthday party!: 6 Januari is Oliver 7 geworden. Die dag ervoor had ik al veel in de keuken gestaan om dingetjes voor te bereiden. Maar die dag zelf zijn Sue en ik ook vroeg op gestaan om de laatste dingetjes te maken. Ik had een voetbalveld taart voor hem gemaakt. En al zeg ik het zelf, hij was best wel heel goed gelukt! Trots! Gelukkig duurde het feestje maar van 1 tot 4. En dat was wel genoeg, met zoveel kinderen haha. Ondanks de drukte een hele gezellige dag gehad. En Oliver was helemaal happy J

Afgelopen weekend heb ik ook een heel leuk weekend gehad. Zaterdag zijn Jolien, ik en een ander Nederlands meisje die we hadden leren kennen op NYE naar de Paddington markets gegaan. Heel gezellig! Geluncht bij een pizzeria. Daarna ben ik met Jolien naar haar huis gegaan. Ze woont aan de andere kant van de brug, dus ik heb voor het eerst over de Harbour Bridge gelopen! Ook dat kan ik weer afstrepen van mijn lijstje, haha. We hebben bij haar thuis wat gegeten, en een paar wijntjes gedronken met haar hostmoeder. ’s Avonds zijn we naar het wijkje Surry Hills gegaan. Haar hostmum had gezegd dat dat wel leuk zou zijn, dus gingen we daar heen! We waren/zijn een beetje klaar met al dat toeristische gedoe. Want bijna overal waar we komen ontmoeten we alleen nog maar backpackers. En het is natuurlijk juist leuk om locals te ontmoeten. Nou, dat is dubbel en dwars gelukt! Top avondje.

Vandaag heb ik de hele dag op de kids gepast & onze spulletjes ingepakt voor Surfers Paradise! Morgen om 5.30 AM staat er een taxi voor ons klaar en gaan we dan eindelijk op vakantie! Ik weet nog dat Sue mij een mailtje had gestuurd met dat ze de vakantie had geboekt, dat leek zo ver weg toen… Maar morgen is het al!! Even een weekje weg & relaxen. Strand, strand, strand, strand, strand en nog meer strand.

We komen de 20ste terug, en de 28ste gaan de kinderen alweer naar school. Dan is ook de zomervakantie voor hun alweer voorbij. & dan begint het ‘normale’ leventje weer. Wat gaat de tijd toch snel hier….

Maar voor nu, eerst even een weekje genieten!!!

Lots of loveeeeeeeeeeeee,

A.

Reacties

Reacties

Maria

Weer een super leuk verslag!!!Je hebt al aardig wat gezien van de omgeving zeg.Nu even een leuke vakantie week!Geniet met volle teugen, zo luid een gezegde.Hier alles oké.Het gaat wat kouder worden,maar ja dat hoort erbij. Zoey staat op de wacht lijst voor een heup operatie,dat hebben vandaag gehoord. 2 dagen opname en 6 weken gips ,links van taille tot enkel ander been tot de knie.Dat wordt wat,maar daar komen we ook wel met ons allen uit.Nu meisje, tot het volgende verslag.Dikke kus Jan e Maria

Henk

Amber wat fantastisch stuk. Zou je straks nog wel zin hebben rustig doorkabelend Lunters leventje? Prettig vakantie met een hoop leuke dingen in het verschiet.????????????????

Henk.2

(Stukken weggevallen )
Amber wat een fantastisch stuk. Zou je straks nog wel zin hebben in een rustig doorkabelend Lunters leventje? Prettig vakantie met een hoop leuke dingen in het verschiet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active